Uppsalakillar

Fan att man aldrig lär sig... Uppsalakillar är ju helt skruvade!!!!

När jag gick ut med min vän igår så hamna jag på ett ställe där alla kände alla utom jag. Så jag som är en liten östermalmsbrat försökte passa in så gott som möjligt bland alla konstiga södermänniskor. Hade till och med satt på mig nån konstig gammal ögonskugga som jag fått för mig skulle kunna få mig att likna en södertjej. Stressad som jag var för att passa in glömde jag att sätta på mig mascaran. När jag kom på det kändes det som att jag lika gärna kunde gå hem, att gå ut utan mascara är som att gå ut utan...byxor. Jag kände mig helt enkelt naken, utlämnad med bara ögonfransar.

Tillslut efter att ha gömnt mig i ett hörn halva kvällen så ser jag en grabb på andra sidan bordet som verkar vara normal. Jag flyttar mig närmare och lyckas börja prata med honom. Han var snyggare än vad jag trott men så får jag plötsligt höra att han är från Uppsala...

HJÄLP alarmklockorna tjuter i högan sky inom mig, Uppsalakillar ska man akta sig för. Men i mitt halvfulla tillstånd lyssnar jag inte på min inre röst utan försöker lugna mig själv och övertala mig om att ALLA uppsalabor kanske inte är dumma i huvudet.
HA eller hur, som att jag skulle hitta den ändå ifrån den fejkstaden som inte är konstig.

Anyhoo... Han reser sig helt plötsligt för att gå , "Ehm vart ska du?" frågar jag lite förvirrat.
Han skulle visst ut och röka och desperat som jag är efter att få vara med en "normal"människa som inte kommer från söder, så följer jag med honom. Jag har tydligen börjat röka nu :S

Jag tigger cigaretter från nån snäll tjej sen går vi ut för att röka, det är svinkallt ute och jag står halvnäck och fryser röven av mig. Så jag suger i mig ciggen så snabbt som möjligt så att vi kan gå in igen. Vi har det mysigt o det är ovanligt lätt att prata med snubben.

Plötsligt känner jag att blåsan håler på att spricka och för att undvika en katastrof springer jag till toaletten, medveten om att jag måste vara själv bland alla läskiga människor. 

Efter att ha stått i kö i ca 45 min är jag äntligen fit for fight igen. Då ser jag honom vid garderoben, han hämtar ut sin jacka o drar..WTF

Jag springer till min vän som berättar att han hade tjej hemma i Uppsala... jävla kille, här hade jag lagt ner min själ på att charma honom och t o m rökt en cancerpinne och han kaninte ens vara otrogen som tack.

Borde ha lyssnat på mitt inre o lämnat honom direkt när han sa att han kom från uppsala...

image34

Synpunkter
Postat av: Anonym

har cokså träffat uppsala-killar...
de e nåt allvarligt fel på dom..
stackarna..

2008-01-03 @ 22:36:43

Skriv något klurigt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0